Arkisto

Syystapahtuma 2020

Yhdistyksemme syystapahtuma oli 29.8.20 opastettu Lapinlahden kierros sairaala-alueella. Osallistujia oli 12. Kierroksen jälkeen kahvittelimme paikallisen kahvilan Cafe Lähteen terassilla. Päivä oli onnistunut myös kauniin sään puolesta ja saimme mielenkiintoista tietoa Suomen mielisairaanhoidon historiasta.

Syystapahtuma 2018

Vantaan terkkareiden syystapahtuma 2.10.18 oli tutustuminen oppaan johdolla Vantaan kaupunginmuseon näyttelyyn Kuvia kotiseudusta ennen ja nyt. Näyttelyn jälkeen siirryimme ravintola Zillaan ruokailemaan ja kuulimme GSK:n edustajan infoa rokotuksista. Osallistujia oli 23 ja ilta oli rento ja mielenkiintoinen. Saimme hyvää tietoa Vantaan historiasta ja ruoka oli maittavaa ravintolassa. Tarjolla oli uuniperunoita eri täytteillä ja jälkiruoaksi puolukkapiirakkaa jäätelöllä.

Kevättapahtuma 2018

Paikallisosaston kevättapahtumaa vietettiin 26.4. Vantaankosken koululla.

Syystapahtuma 2017

Paikallisosaston syystapahtumaa vietettiin 10.11.17 Tikkurilassa. Ohjelmassa oli ensin ruokailu Mama Mozza-ravintolassa ja sen jälkeen siirryimme Vernissaan katsomaan Jenni Kokanderin ohjaamaa esitystä Suurin niistä on Vantaa. Mukavaan iltaan osallistui 23 henkeä. Tilaisuudessa oli myös mukana Vermanin edustaja kertomassa heidän tuotteistaan. Lisäksi paikallisosastona jaoimme kollegoille liitosta saamaamme materiaalia, jota jaamme eteenpäin th-opiskelijoille ja sitä kautta mahdollisesti edistämme heidän liittymistään liittoon myös valmistuttuaan.

Kevättapahtuma 2017

Vantaan paikallisosaston iloinen kevättapahtuma oli 11.5.17 Vantaan Flamingossa. Ohjelmaan kuului hohtominigolfia West Coastissa ja tämän jälkeen ruokailu La Famiglia ravintolassa. Golfaus sujui 3-4 hengen pikkuryhmissä ja ratojen kiertäminen kesti 1,5 tuntia, joten hyvästä liikunnasta se kävi. Ruokana meillä oli mozzarella-pestosalaatti ja jälkkäriksi pannacotta/jäätelöannos. Osallistujia oli runsaat 23 jäsentä. Oheisessa kuvassa fiilinkiä päivästä.

Kiitokset järjestäjille ja osallistujille mukavasta ja rennosta päivästä.

Kevättapahtuma 10.5.2016

Kevättapahtumaan Lehtikuusen koululla 10.5. osallistui 12 terveydenhoitajaa. Aluksi ohjelmassa oli pilates-selkäjumppa Minnan johdolla, mikä osuikin oivasti, sillä vietettiinhän valtakunnallista unelmien liikuntapäivää. Tämän jälkeen saimme kuulla Stragen Finland Oy:n edustajan terveiset. Sitten olikin jo aika siirtyä notkuvan tarjoilupöydän ääreen. Satu oli loihtinut suussa sulavia juustokakkuja, joita koko joukko ihasteli. Loppuilta sujuikin Susannan johdolla korujen teon parissa. Terveydenhoitajien taitavissa käsissä syntyi mm. kaulakoruja, korvakoruja ja avaimenperiä. Tapahtuman yhteydessä muistimme myös kiitoksin ja lahjoin hallituksesta jättäytynyttä Tarjaa, joka toimi puheenjohtajana edeltävän seitsemän vuoden ajan.

Syystapahtuma 6.11.2015

Noin 20 terveydenhoitajaa kokoontui Myyrmäen terveysaseman saunatilaan viettämään yhteistä iltaa paikallisosaston merkeissä. Ravitsemusterapeutti Anni Lehtonen ”luusto lujaksi projektista” kertoi meille uudesta ravintokolmiosta ja uusista terveellisistä ravintouutisista, etenkin luuston kannalta. Maito ja maitotuotteet ovat edelleen kulmakivenä luuston vahvuuteen, myös urheilijoille urheilusuoritusten palautumiseen. Hänen esityksensä herätti mukavasti keskustelua.

Tämän jälkeen pääluottamusmiehemme Rainer Åhlgren selvitteli työilmapiiriasioita ja tulevaa korvaavaa työtä sairasloman ajaksi. Myös isyyden tunnustaminen ja työn vaativuusasiat olivat esillä. Keskustelua tuli paljon ja myös mietittävää. Rainer Åhlgren on valmis tulemaan mukaan neuvotteluihin ja kokouksiin, mutta se toki vaatii yhteydenoton hänen suuntaansa. Yksin ei kannata kohdata vaikeita asioita.

Leppoisan keskustelun lomassa nautittiin herkullisia salaatteja ja suussa sulavaa omenapiirakkaa kahvin kera. Tunnelma oli leppoisa. Oli mukava tavata kollegoja ja turista yhteisistä asioista heidän kanssaan. Ja nyt vain odottamaan yhteistä vuosikokousta, johon kokoonnutaankin sitten suurella joukolla!

Vantaan terkkarit kevätretkellä Nuuksiossa 9.5.15

Vantaan terkkareiden kevätretki suuntautui Espoon Nuuksioon, jossa tutustuimme kansallispuiston kupeessa sijaitsevaan luontokeskus Haltiaan. Oppaamme Kirsi esitteli keskuksen näyttelyitä ja kertoi retkeilymahdollisuuksista eri puolilla Suomea. Upeissa luontokuvissa vuodenajat vaihtuivat. Ryömimme silittelemään talviunia nukkuvaa karhua pesässään ja ihailimme Osmo Rauhalan shakkia pelaavia joutsenia.

Kierrokselle lähimaastoon meidät vei eräopas Pekka. Keittäessään nokipannukahvia hän kertoili sattumuksista Nuuksiossa 30-vuotisen opasuransa aikana.

Vaihdoimme kuulumisia ja totesimme työhyvinvoinnin ja työssä jaksamisen puhuttavan työpisteissämme. Vastapainona nautimme retkieväistä aurinkoisessa kevääseen heräävässä luonnossa.

Vierailu rikosmuseossa ja hyvää ruokaa

Vuoden 2014 syystapahtuma järjestettiin lokakuun 9. päivä. Ilta alkoi vierailulla Keskusrikospoliisin tiloissa sijaitsevaan rikosmuseoon. Puolentoista tunnin kierroksen jälkeen pääsimme nautimme herkullisesta ruoasta Tikkurilan nepalilaiseen ravintolaan Sagarmathaan. Tapahtumaan osallistui 25 terveydenhoitajaa. Kiitoksia kaikille osallistuneille mukavasta illasta!

...Suklaasydän, tinakuoret...

Tämän syksyn tapahtuma järjestettiin 3.10.2013 Terveydenhoitajaliiton tiloissa Helsingissä. Paikalla oli noin 15 jäsentä. Järjestöpäällikkö Tarja Leinonen kertoi illan alkuun ajankohtaisista asioista. Kävimme vilkasta keskustelua  HPV-rokotteista, asetuksesta ja terveydenhoitajan työssä jaksamisesta. Keskustelun jälkeen pääsimme maistelemaan erilaisia suklaita. Maistettavina oli valkosuklaata, kuorrutettua mantelia ja eri kaakaopitoisuuden omaavia suklaita. Ilta oli oikein mukava! Kiitoksia kaikille mukana olleille!

Ih-hah-haa, ih-hah-haa hepo hirnahtaa… Kevätapahtuma 2013

Paikallisosaston kevättapahtuma 25.4 oli Mintzun talleilla Nukarissa Issikkaratsastuksen merkeissä. Tapahtumaan osallistui 14 terveydenhoitajaa. Puolen tunnin esittelyn jälkeen pääsimme ratsastamaan reilun tunnin mittaiselle reissulle maastoon läheiselle hiekkakuopalle. Jakauduimme kokemustemme ja halumme mukaan kahteen eri ryhmään. Toisessa ryhmässä saimme ratsastaa töltsiä ja laukkaakin, jos halusimme. Toinen ryhmä oli tarkoitettu rauhallisempaan menoon.

Sää oli poutainen, mutta tuulinen. Ratsastuksen jälkeen söimme nuotion äärellä kodassa sämpylää ja joimme kuumaa kahvia tai teetä. Kaikin puolin mukava ilta mukavassa seurassa. Kiitos osallistujille.

Syystapahtuma 2012

Paikallisosaston syystapahtumana oli 3.10.2012 tutustuminen Helene Schjerfbeckin 150-vuotisjuhlavuoden näyttelyyn Ateneumissa sekä ruokailu Virgin Oil-ravintolassa. Tapahtumaan osallistui 20 terveydenhoitajaa. Ateneumissa oli esillä yli 300 teosta Schjerfbeckin tuotannon kaikilta kausilta, mm.uusin syyskuulla maisemamaalauksen alta löytynyt hiukaisevan kaunis Nainen ja lapsi-teos. Oppaan sairastuttua tutustuimme näyttelyyn omatoimisesti kuraattoriäänioppaan johdolla. Virgin Oilissa meille tarjoiltiin kaksi eri salaattivaihtoehtoa sekä jälkiruuaksi suussa sulavat tiramisut. Ilta oli tunnelmaltaan varsin mukava ja leppoisa, kiitos osallistujille!

Jäsenilta 2011

Järjestettiin 26.10.2011.

Kauneutta koruista…

Kevään 2011 tapahtumana järjestimme korukurssin. Kurssille ilmoittautui runsaasti jäseniä. Kaikki halukkaat eivät mahtuneet ensimmäiseen iltaan, joten pidimme myös toisen korukurssi-illan. Korukurssin veti Irina Havinmaa Tuusulasta. Hänen sivujensa kautta www.iriall.fi voi käydä katsomassa millaisia koruja illan aikana teimme.

Materiaalia korujen valmistamiseen oli runsaasti. Tämä toikin oman valinnan vaikeutensa. Alussa kävimme läpi lyhyesti korujen tekotapoja, jonka jälkeen päästimme mielikuvituksen valloilleen ja aloitimme korujen teon. Illan aikana syntyi kauniita koruja ja kotiin lähti onnellisia korujen omistajia.

Syystapahtuma 21.10.2010 ravintola Mummolassa Tikkurilassa

Syystapahtuman vietimme ravintola Mummolassa Tikkurilassa. Paikka on kyllä nimensä veroinen: vanhan ajan tyyliin sisustettu ruokailuravintola. Kauniita, erilaisia tuoleja saman pöydän ympärillä. Keinutuolikin taisi ilahduttaa jossakin kohti salia ja pitsiliinat tuovat viimeistään ”mummomaisen” tunnelman ravintolaan. Ennen ruokailua saimme kuulla toisen ravintolan omistajan ideologiaa ravintolan perustamisesta ja mm. sen, että kaikki ruoka valmistetaan itse. Joskus, ani harvoin, käytetään einesvalmisteita. Suosittelen lapsiperheille!

Iltatapahtumaan saimme vieraaksemme Suomen terveydenhoitajaliiton järjestöpäällikkö Tarja Leinosen, joka kuvaili kattavasti liiton toimintaideaa ja kertoi ajankohtaisista asioista liittyen mm. terveydenhoitajan työnkuvaan (reseptin kirjoittamisoikeus- koulutus) ja palkkaukseen. Kysymyksille ja yhteiselle keskustelulle jäi ennen ruokailua hyvin aikaa.

Osallistujia syystapahtumassa oli kaikkiaan 23, hieno osallistujamäärä!! Kiitos osallistujille ja erityiskiitos iltamme sponsorille: Lihatiedotus, Riitta Stirkkinen ja Käydään pöytään- pienten lasten ruokahanke- infosta.

Ruokaisa salaatti oli erinomaisen hyvää ja maistuvaa!!

Maaliskuussa 2010 me terkkarit saimme nauraa oikein kunnolla

Olimme Helsingin kaupunginteatterissa katsomassa Salaa rakas –teatterikappaletta. Paikalla meitä oli 18. Saimme seurata elämän kiemuroita ja kaamuroita. Rakkaus lensi kukasta kukkaan eikä kenenkään kohdalla mennyt hukkaan. Väliajalla saimme nauttia ihanasta sacher-leivoksesta ja kahvista. Kotiin viemisiksi oli iloinen ja naurava mieli.

Vierailu eduskuntatalossa

Keskiviikkona 4. marraskuuta 2009 pääsimme Vantaan terveydenhoitajien kanssa Arkadianmäelle tutustumaan Eduskuntatalon kauniisiin ja historiallisiin tiloihin. Vierailun isäntänä toimi kansanedustaja Antti Kaikkonen.  Edustaja Kaikkonen kertoi meille kansanedustajan työstä. Saimme tietää mm. mitä tarkoittaa kun totuutta käytetään säästeliäästi ja millainen on senioriteettiperiaate. Kuulimme edustaja Kaikkosen omia ajatuksia asioista joihin yhteiskunnassamme tulisi kiinnittää enemmän huomiota. Saimme tietää miltä tuntuu olla jatkuvassa median pyörityksessä ja kuinka tarkkaan eri mediat seuraavat poliitikkojen tekemisiä.

Näimme Eduskuntatalon kuuluisat avonaiset ja jatkuvasti liikkeessä olevat hissit, joilla pääsee näppärästi kerroksesta toiseen. Tutustuimme istuntosaliin ja saimme kuulla Eduskuntatalon suunnittelusta, historiasta ja eri vaiheista. Vierailumme lopuksi istahdimme nauttimaan kahvista ja pullasta, kiireisen kansanedustajan jatkaessa matkaansa toiseen tilaisuuteen.

Kaupunginmuseossa
Nuuksiossa