Vuoden 2023 Tyyne: Päivi Häkkinen

Vuoden Tyyne

Ehdota vuoden 2024 Tyyneä!

Uudenmaan yhdistyksen vuoden Tyyne valitaan joka vuosi jäsenistön perusteltujen ehdotusten perusteella. Lomakkeella voit jättää oman ehdokkaasi tiedot sekä perustelut miksi juuri hänet tulisi valita vuoden Tyyneksi.

Tyyne Luomaa pidetään terveydenhoitajatyön uranuurtaja. Häntä pidetään terveydenhuollon kehittäjänä kohti keskitettyä ennaltaehkäisevää terveydenhuoltoa. Yhteiskunnalliset tekijät vaikuttivat aikanaan keskitetyn ennaltaehkäisevän terveydenhuollon ja sen myötä terveyssisarkoulutuksen syntyyn. Terveydenhuoltoneuvos Tyyne Luoma oli terveydenhuoltoalan edelläkävijä, joka organisoi ja uudisti alan koulutusta sekä työnkuvaa.
Tyyne Luoma oli mukana perustamassa Terveydenhoitajaliittoa.

Uudenmaan yhdistyksen perinteenä on ollut huomioida alueensa terveydenhoitaja, joka työssään toimii Tyyne Luoman jalanjäljissä. Varsinaisia kriteerejä ei ole laadittu ja sen vuoksi ehdottajien perustelut ovat valinnassa avainasemassa. Vuoden Tyynen valinnassa painottuvat perustelut sekä ehdotuksen kannattajien määrä, siksi kannattaakin laatia ehdotus työyhteisössä. Kannattajien määrässä huomioidaan ensisijaisesti yhdistyksemme jäsenet.

Yhdistyksen hallitus tekee päätöksen vuoden Tyynestä. Vuoden Tyyne kukitetaan Tyynenpäivän juhlassa syksyllä.

Ilmoituslomake aukeaa taas syksyllä 2024.